Beszámló A Nyungne Kruzusról - Mangutovo (SK)



Ezúton szeretném bejelenteni, hogy Mangutovo (a szlovák elvonulási központ) hivatalos magyarországi nagykövete lett Elekes Peti. Erre a megtisztelő címre eddigi munkásságával szolgált rá. Ő az oka annak is, hogy az elmúlt hétvégén tudatunk új kapuit nyitogathattuk a szomszédos ország hegyei között.

AMIKOR a havas sárbordákon bukdácsoltam felfelé a sötét, hideg erdőben, MÉG NEM SEJTETTEM, HOGY másnap a leggyönyörűbb mesetáj ragyogó kék éggel, fenyvesekkel, messzi hegyek halványodó vonulataival, békés tanyákkal tárul elém, hófehér játékos kutyus ugrál majd körülöttem .




AMIKOR péntek este (tizenharmadika) a sípálya aljában megálltunk és szlovák barátaink ragaszkodtak hozzá, hogy vagy hagyjuk lent a kocsit, vagy hóláncot kellene feltenni, MÉG NEM SEJTETTEM, HOGY félórás séta következik a havas, fagyott, sötét erdőben.



AMIKOR végre megérkeztünk a házhoz, amelyről látszódott, hogy nem ötcsillagos szálloda, MÉG NEM SEJTETTEM, HOGY a benti WC-be nem szabad "csomagot" rakni, sőt a WC-papírt sem szabad beledobni.

AMIKOR a nagyon kedves szlovák barátok között, akik mind sorra bemutatkoztak feltűnt egy morc figura a konyhai kövezeten mezítláb és bermudagatyában, MÉG NEM SEJTETTEM, HOGY ő Peter (cseh gyakorló), aki barátnőjével, Lindával az elvonulást vezeti.



AMIKOR a fűtetlen padlástérben ücsörörgve egy moszkvai fiúval füleltünk fordítónkra, miközben megismerkedtünk a Nyungne hagyomány kialakulásával MÉG NEM SEJTETTEM, HOGY milyen könnyedén tudja egy magyar énekelni a tibeti Nyungne-szöveget szlovák pudzsakönyvből.

AMIKOR másnap nem bírtam ülni és már annyi OM MANI PEME HUNGot elmondtam, hogy néha KARMAPA CSENNOba váltotam át, MÉG NEM SEJTETTEM, HOGY a meditáció bizonyos szakaszában leborulásokat kell csinálni felváltva hipergyors kívánságrecitálással.




AMIKOR tisztázódott, hogy arra tettünk fogadalmat, hogy napkeltétől napkeltéig egyetlen falatot sem fogunk enni, egyetlen kortyot sem fogunk inni és egyetlen szót sem fogunk szólni, MÉG NEM SEJTETTEM, HOGY tényleg meg lehet csinálni, és közben rájöttem, mennyit beszélek általában feleslegesen.



AMIKOR Linda biztos éneklése vezett minket az ismeretelen szövegek és mantrák útvesztőjében és Peter rezzenéstelen arcát figyeltem, amelyre angyali mosolyt varázsolt az Együttérzés Ezerkarú Buddhájának mantrája, MÉG NEM SEJTETTEM, HOGY ők ezt közvetlenül nyolcszor egymás után csinálták meg Franciaországban, hogy vezethessenek ilyen elvonulásokat, Láma Ole áldását is megkapták erre.



AMIKOR a gyenge, vizes rizskását eszegettük szombaton reggel és délben és semmit vasárnap, MÉG NEM SEJTETTEM, HOGY hétfőn fél tízkor igazi terülj asztallkámat (gyümölcsök, sajtok, felvágottak, kenyerek, kalácsok, füstölthal, gyümölcstorta) varázsolnak elénk a segítők, akik nem tették le a hallgatási fogadalmat, főztek, fűtöttek intézkedtek végig.



Mangutovo tényleg gyönyörű. A szlovákok tényleg jó barátok és kiváló szervezők. Ezerkarú Csenrézi tisztít úgy mint Gyémánt Tudat. Aki nem hiszi, járjon utána!
Üdv.: Taki Évi
------------
andor:

nem voltam ott, de csatolom a képet a:

"félórás séta következik a havas, fagyott, sötét erdőben." szakaszhoz


Elekes Peti közben jobb képet mellékelt:

"éccakai panoráma a tojalett felől"
Copyright © Buddhizmusma - Olvasóterem